Projektowanie logo

Jest

projektowane logo

ćwiczeniem lapidarności stylu. Niezmiernie trudno jest stworzyć dobre logo i bardzo prosto, słabe. Stając przed tym wyzwaniem łatwo ulec pokusie drogi na skróty, która wywiedzie nas na designerskie manowce. Dlatego tak ważnym jest rozumieć się wzajemnie i mieć otwartą głowę na poznanie natury rzeczy. Ma bowiem projektowanie logo swoje fundamentalne zasady zarówno co do doboru kolorów jak i kształtu. Sztuką jest umieć je wykorzystać lub umiejętnie złamać wbrew prądowi.

Projektowanie logo Poznań

Projektowanie logo w swej zwartej formie wymaga niezwykłej uwagi, analizować bowiem trzeba nie tylko naturalne trendy i zasady projektowania, ale i otoczenie, w tym konkurencyjne, firmy i nade wszystko samą firmę czy to w obszarze działalności budowlanej, elektrycznej, kosmetycznej czy też online. Charakter, temperament i cechy tylko właściciela potrafią nadać zupełnie inna wymowę projektowaniu logo dla określonej branży, tak by ujęta w owym projekcie była nie tylko estetyka nawiązująca do stylu ww. branży, ale i budzące emocje i nawiązujące w odbiorcy elementy pozwalające stworzyć relatywnie unikatową komunikację.

Jak zatem wygląda projektowanie logo dla firmy elektrycznej lub logo dla firmy online ? Fundamentalne zasady są szeroko znane i dostępne w Internecie, to raczej ich czyli stereotypów wykorzystanie, lub umiejętne przełamanie jest sztuką, która wymaga talentu i zdolności manualnych. Analiza i synteza zawiera się jednocześnie w kilku kreskach i sprowadza się do subtelnego wyczucia złotego środka między oczekiwaniami a możliwościami. Dla przykładu czy logo dla firmy budowlanej musi zawierać budynki? A jeżeli tak to jakie? Jaki w tym kontekście ma znaczenie charakter geograficzny czy jest to Zielona Góra, Poznań czy Warszawa? 

Zalety własnego logo firmy:

1. Graficzny symbol

Łatwy do zapamiętania poprzez emocje, jakie swą konstrukcja i kolorystyką, budzi. Daje też szansę odróżnienia się od konkurencji oraz zaznaczenie charakteru działań w przypadku firm, których nazwa nie zdradza działalności firmy.

2. Identyfikacja wizualna

Dobrym zwyczajem jest posiadać księgę znaku, gdzie zaproponowane są przykłady identyfikacji wizualnej firmy. Jednak w wielu przypadkach już samo profesjonalne logo jest takim nośnikiem informacji, poprzez przypisane do siebie kolory, czcionkę czy układ. Ułatwiając tym samym różnym firmom relatywnie spójne projektowanie niezależnych materiałów reklamowych.

3. Oznaczanie

Odpowiednio zaprojektowane logo firmy może służyć jako system znakowania np. narzędzi w przypadku firm budowlanych, w przypadku transportu i zabezpieczenia go, logo może przyjąć formę plomby (odpowiednie folie), której każde naruszenie będzie zauważone podobnie jak próby pozbycia się oznaczenia. Publikując zdjęcia produktów na swoich stronach internetowych, "znak wodny" skonstruowany na bazie projektu logo znakomicie chroni przez zakusami nieuczciwej konkurencji a w przypadkach niekomercyjnego powielania jest darmową reklamą.

Jak pracujemy?

W tworzeniu wizerunku firmy, logo jako punkt bazowy powstaje w kilku etapach prac. Etap koncepcyjny to rozpoznanie charakteru firmy, jej kluczowych obszarów działania, temperamentu i pozycji na rynku, klientów docelowych, przewag i zagrożeń na rynku a nade wszystko otoczenia konkurencyjnego. W tym kontekście projekty logo powstają w wielu wersjach. Design jest tu nierzadko rozdzielony pomiędzy tworzenie logotypów i logo (tak tak, to są różne pojęcia). Otrzymując wiele projektów, a w zasadzie wariantów kilku podstawowych wzorów, w kolejnym kroku następuje zderzenie wizji jaką oferuje agencja z oczekiwaniami klienta. Na tym etapie projektowania logo może chociaż nie musi nastąpić nagły zwrot akcji. Dlatego pierwotny zaczyn jest poddawany dalszej obróbce,  tak by uwzględnić jego przyszłą identyfikację wizualną na różnego rodzaju nośnikach. 

Projektowanie logo Poznań

Projektowanie logo Poznań to celowe pojęcie dające szansę na celowanie w obsługę klienta z tej części polski, jest to również wyzwanie pozycjonerskie kreacji własnej marki. Wizerunek jest bowiem ważny, ale nie mniej ważne, gdy chodzi o studio projektowe jest jego i jego usług odpowiednie, w Internecie umiejscowienie.